אשדודים בילו על יאכטה והצילו משפחה סורית מטביעה

ישראל פריי 3 Comment on אשדודים בילו על יאכטה והצילו משפחה סורית מטביעה
16:25
30.04.24
פנחס בן זיו No Comments on הנשיא הרצוג נגד בית הדין הפלילי בהאג: "שימוש לרעה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבוצת ישראלים ממועדון שייט באשדוד, נסעו להנאתם בחופי הים התיכון. בזמן ששייטו מול חופי העיירה הטורקית קאש בסמוך לאי היווני קסטולוריזו נחרדו לגלות משפחה טובעת לנגד עיניהם. הם לא היססו והחלו לחלץ את 11 הנפשות בהם נשים וילדים, העלו אותם על סירתם ובכך הצילו את חייהם.

את הדרמה שהתרחשה בלב ים, יתקשו המשתתפים לשכוח שנים רבות. קפטן האוניה סיפר על זעקות השבר ששמע לפתע, וקריאות לעזרה שעלו בין הגלים. הניצולים סיפרו כי הם חלק מקבוצת פליטים סוריים, שסירתם התהפכה בלב ים. למרות מאמצי הישראלים, על חלק מנוסעי הספינה הסורית לא שפר הגורל, והם טבעו במצולות למגינת לבם של בני משפחותיהם שזכו להינצל.

גל ברוך, מהנוכחים ביאכטה הישראלית סיפר ל ynet: "הנער הראשון שזיהינו דיבר ערבית ואמר שהוא מסוריה. שאלנו אם יש עוד אנשים, אבל הוא התחיל לבכות והצביע על כל מיני כיוונים. סרקנו את השטח באמצעות משקפת ואז גילינו קבוצה גדולה של אנשים. בקבוצה היה גם אדם עם התקף לב והתקפת סוכרת, נתנו לו דברים מתוקים והצלנו את חייו".

הוא הוסיף כי "התחושות היו קשות. לא פשוט לראות מחזה כזה. אנחנו צוות שנמצא הרבה בים ומעולם לא נתקלנו במראות קשים כאלה. הצוות תפקד בצורה תקינה ופעלנו לפי החוק הימי שאומר שחייבים להציל אנשים בלי לדעת מאיפה הם. לאחר שעה של הפלגה הורדנו את הפליטים בבטחה והם הועברו לרשויות היווניות".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים!!! מצווה להציל נפשות שקרויות אדם אבל לא פרא אדם!